Este SEO doar un mit sau chiar trebuie să-ți pese de el?

SEO- Search Engine Optimization – ce bătaie de cap cu doar un cuvânt, nu-i așa ?

Eu nu sunt o persoană tehnică și nu voi prezenta nici un studiu de caz sau cercetare făcută pe SEO în decurs de câteva luni, cu super date, grafice faine sau cifre cu virgulă plus o grămadă de procente.

Totuși ca și pe tine, propietar de magazin online,  de site web corporate sau blog, mă interesează să văd cum pot avea trafic mai mult, mai frumos și automat conversii.

Din capul locului, ar fii tare fain să putem lua toți de la început un specialist, fie el freelancer sau agenție care să se ocupe de optimizarea site-ului nostru.

Dar se poate ? Nu tot timpul. Ce facem ? Citim peste tot despre asta în momentele libere și încercăm să prindem din mers și să învățăm din reușite sau greșeli.

Unde citim ? blog-uri de nișă din USA, gen  Moz.com  sau din România: dwf.ro . Primi sunt deja niste titani și referenți mondiali în domeniu, cei din urmă sunt o trupă hotărâtă din București care se pare că fac lucurile bine, pentru partenerii lor.

Eu n-am lucrat nici cu unii nici cu alții , dar le citesc blog-urile ca să mai văd cum merge treaba asta cu SEO, să mă documentez.

Este SEO doar un mit sau trebuie să ne pese de el ?

Vă spun părerea mea la urmă, până atunci haideți să vedem câteva lucuri pe care dedus eu singurel, din muncea mea și din ceea ce am văzut la agenția cu care am colaborat pentru SEO și content.

Am 3 magazine online, 2 de caer mă ocup foarte mult si unul care generează vânzări mai puține și de care o să mă ocup în acest an foarte mult. Nu știu dacă-i ok să le ag în comparație pe toate 3 și vă zic de ce. Primele 2 sunt în România și unul în Spania.

De primul , am conractat o agenție să facă SEO , al 2-lea eu și colegii mei ne-am ocupat cum am știut noi mai bine. La al 3-lea doar postări pe Social Media și ceva postări pe blog-ul site-ului.

Rezultatele în ultimul an pentru cele 3 apar în tabelul de mi jos, am zis că nu fac nici un tabel, dar nu m-am putut abține 🙂

viziblitate google pentru seo magazine online si optimizare seo

Ei ce ziceți? Contează SEO? Eu zic că da contează, dar mai ales cum este făcut. Nu-i tot una să-l faci după ureche sau să se ocupe cineva asta, cineva care știe.

SEO făcut ITH ( in the house) este la fel o variantă de luat în seamă dacă nu doriți să exeternalizați serviciul, dar găndiți-vă că aveți nevoie de o persoană dedicată și cu bune cunoștințe de Analitycs sau Tool-uri de SEO gen CognitiveSEO sau SeoMonitor.

Și ca să termin postarea, vă mai dau un exemplu așa scurt. Social Media, share-uri din Facebook, G+ sau Pinterest, toate contează pentru SEO și pentru o poziționare mai bună în căutări, vă rog să mă ajutați să cresc blog-ul, cu un simplu share 🙂

Poate îți place și...

  • Dan

    Mar th, 2017 6:56 AM Reply

    Desi volumul de trafic generat organic din motoarelede cautare a scazut, valoarea acestuia este si va ramane foarte mare pentru orice magazin online sau site de stiri.
    Google este primul loc unde oamenii cauta fie pentru informatii, fie pentru cumparaturi. Vezi ceva la televizor sau un banner si cauti imediat sa gasesti produsul sau informatia respectiva.
    Google isi monetizeaza foarte bine pagina prin afisarea celor 4 anunturi deasupra cautarilor organice. Practic, imparte un 30% din clicuri cu restul cautarilor.

    • Lomanar Nicolae

      Apr th, 2017 9:20 AM Reply

      Așa este Dan , ai mai multă experință ca mine pe acest sector. Mergem înainte cu agenții de SEO , PR și cred că avem numai de câștigat.